top of page
  • Foto van schrijverNele Kenis

Unites us. Excites us.

Bijgewerkt op: 12 feb. 2020

Vrouwen die moto rijden, dat is nog altijd iets wat niet vanzelfsprekend is blijkbaar. Dat merk ik zelf aan reacties die ik krijg, wanneer ik zeg dat ik met een moto rijd, maar ook aan het aanschaffen van een degelijke motor-outfit. Het moet zijn dat de vrouwen die gewoonlijk moto rijden, allemaal 60 kilo wegen. Een broek vinden waar mijn kont in past, die ook nog eens comfortabel zit, dat is altijd een zoektocht met de bijhorende gênante conclusies als ik weer eens een winkel moet verlaten zonder aankoop omdat ze mijn maat niet hebben. ik moet voor gewone broeken nog niet naar de ‘grote maten’-rayon, om een even te schetsen dat mijn kont in de gewone jeansbroeken nog wel past. Over iets modieus vinden, daar begin ik zelfs niet over. Als het past heb ik al gescoord!


Bon ja, de WRWR, dat heeft daar alles mee te maken. Een wereldwijde estafetterit met vrouwen, om aandacht te vragen. Dat wij ook kunnen rijden, en dat we met meer zijn dan jullie denken! En ja, ook dat er dus wel eens wat meer outfits gemaakt mogen worden.

De rit is gestart in februari en er is een stok, “the baton!”, die de hele rit mee gaat, getekend wordt en aan de landgrenzen doorgegeven wordt. Om even kort te stellen, komende februari komt the baton terug thuis in Londen. Hayley Bell zette alles op poten, in samenwerking met ambassadors, voor elk deelnemend land, Colette Tindall Edeling uit Australië heeft haar huis verkocht, en gepoogd om de hele wereld mee te rijden, wat uiteraard niet zonder slag of stoot is gegaan, er zijn ondertussen bijna 20 000 leden, op dit moment zit the baton, in Argentinië, vermoed ik.

Ik deed enkel de Belgische ritten mee, 3 dagen van intens samenhorigheid, organisatie, rijplezier en mooie uitzichten. Ik heb er zo leuke mensen leren kennen. Het heeft er voor gezorgd dat ik mij aansloot bij WIMA (zie andere blog). Je kan graag alleen rijden, maar met een groep is echt geweldig. Toen ik mij inschreef voor WRWR kende ik helemaal niemand. In februari gaan we met z’n allen een slotfeestje doen. In Londen. Met voorafgaand een motorshow. Verhalen delen met mensen uit overal in de wereld. Ik kijk er al naar uit.


Onderaan enkele sfeerbeelden.

Op de website kun je der alles van lezen. Www.womenridersworldrelay.com







14 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page